Mijn 9e week hier

13 april 2014 - Genadendal, Zuid-Afrika

Allo allo hier ben ik dan weer. Deze week is er weer van alles gebeurt.  Allereerst is mijn voetbalteam kampioen geworden!! Natuurlijk super goed, maar baal er eerlijk gezegd wel een beetje van dat ik er niet bij kan zijn haha. Helaas kan ik niet alles tegelijk hebben. Maar goed. Dames gefeliciteerd! :)
Ook is ons mam jarig geweest. Hiep hiep hoeraaaaaa! Haha.
Afgelopen week is er hier een hittegolf geweest. De hele week kwamen de temperaturen rond de 35 graden, terwijl het hier nu herfst is. Dus besloten we er deze week van te gaan genieten. Op dinsdag en donderdag middag hebben we lekker gezwommen bij de lodge in Greyton.

Verder begon deze week weer goed. We kregen te horen dat ze bij de jongens boven op de berg hebben geprobeerd om in te breken. Dit was te zien aan de deuren en kozijnen, ze waren helemaal kapot. Maar goed, gelukkig niks meegenomen. Ze zijn deze week wel verhuisd naar een nieuw groter huis (dit was toevallig al zo gepland, omdat dit huis gewoon beter is). Echt heel mooi, met een afdak en daarbij een ingebouwde braai. Dus het huis hebben we dinsdagavond ook meteen ingeluid met een braai haha.

Stage ging deze week ook weer goed. Ik heb er een nieuwe patiënt bij gekregen. Een man die afgelopen week een beroerte heeft gekregen. Hij kon opeens niet meer lopen. Toen ik hem zag kon hij wel weer lopen maar hij zakt telkens door zijn linkerbeen. Verder is hij wel gemotiveerd dus ik denk dat ik hem nog goed kan helpen om een stuk beter te worden.
We worden ook goed verwend door de patiënten. Vaak geven ze uit dankbaarheid wat aan ons zoals: appels, bananen, kiwi’s, koekjes, zelfgebakken beschuitjes etc. We vinden het vaak moeilijk om het aan te nemen, omdat de mensen zelf al zo weinig hebben. Maar ze staan erop dat we het aannemen. Dus dat is wel echt lief:)

Vrijdag was het weer tijd voor, ja je raad het al: WEEEEEKEEEEEND!:) We wilden die dag met zen 6e naar de country club in Grabouw gaan. Dat is een groot meer waar je lekker kunt zwemmen en relaxen. Echter, toen we daar aankwamen bleek het meer voor een groot deel te zijn opgedroogd! Dus toen zijn we maar doorgereden naar Gordons Bay (strandje in de buurt van Kaapstad). Die avond kwamen er nog 4 studenten naar Kaapstad. We zijn lekker gaan eten bij een tapas restaurant en daarna op stap geweest in een flatgebouw op de 31e verdieping. Het was een chique club dus mannen moesten met een lange broek en de vrouwen moesten een jurkje of rokje dragen. Je had hier super mooi uitzicht over Kaapstad. Erg leuke avond!

Nou zaterdag was me ook weer een dag hoor. Er was weer iets kapot aan onze auto, iets met de uitlaat. Dus we hadden die vrijdag een afspraak gemaakt om zaterdagochtend even langs te komen. Echter kregen we die avond een berichtje dat dat niet nodig was. We konden onze auto in Genadendal laten maken en de rekening opsturen. Dus wij blij haha. Richelle en ik hadden die avond onze mobiel niet bij met het stappen. Toen we thuis kwamen hadden we nog een berichtje van het verhuurbedrijf maar dit hadden we dus niet meer goed gelezen. Die ochtend kwamen we er dus achter wat het berichtje was. We werden wakker gebeld met het bericht dat we toch wel om half 10 bij het bedrijf moesten zijn om onze banden te laten vervangen. Dus Richelle en ik meteen op staan om te gaan, maar we wisten dus niet goed de weg. Een van de studenten had ons een app gestuurd met de routebeschrijving. Maar of deze klopte niet of wij zijn ergens verkeerd gereden. Want normaal duurt de route 15/20 minuten, en wij hebben er dik 2 uur over gedaan!!! Dus dat was geen pretje in een auto zonder airco met 35 graden buiten! Pfoe. Na 100x gebeld te hebben met het verhuurbedrijf kwamen we dan eindelijk aan. Nou ze hadden dus alleen onze banden verwisseld en verder niks. Pfoe wat een gedoe zeg. Dus we laten de uitlaat nog maar ergens maken bij ons in de buurt. De terugweg richting het hostel ging helaas ook niet in een keer goed, maar uiteindelijk waren we om 2u thuis. Terwijl we ‘s ochtends om 10 uur vertrokken waren! We hadden dus even tijd nodig om onze stress te laten verdwijnen en daarvoor zijn we naar Camps Bay gegaan. Een heel mooi strand in Kaapstad. Het water was alleen ijs en ijs koud. Maar dus een goede verkoeling. Later zijn ook nog 3 andere studenten gekomen. Daarmee hebben we ergens wat gegeten met zicht op de zonsondergang. Wauw echt super mooi! Maar ja hoor, het was echt onze pechdag! Toen we wilde gaan bleken we een bekeuring te hebben. Het probleem is alleen dat we nog steeds niet weten waarvoor. Ik heb foto’s gemaakt en we hebben overlegd met Lizelle. We gaan even mailen met de vraag wat nu de fout is, in de heup dat de boete teruggetrokken wordt. Want dat kon er vandaag ook nog wel bij haha.
Die avond waren bijna alle studenten van ons dorp er. De helft wilde wel op stap en de andere helft niet. Ik zat bij de helft die een avond niet op stap wilde, maar we wilden ergens cocktailtjes gaan drinken. Dus wij een club gevonden met een cocktail lounge. We hadden verwacht dat het rustige muziek was, zodat we gewoon gezellig konden praten. Echter stond de muziek kei hard en was het eigenlijk niet wat we wilden. Ook was de lounge zelfs nog gesloten, dus we moesten wachten. Maar we hadden al entree betaald. Dus we hadden gevraagd of we misschien ons geld terug konden krijgen, maar helaas. Maar een aantal minuten later kwam een soort van manager naar ons en die bracht ons weer naar de cocktail lounge. Wat bleek nou: ze hadden geregeld dat de muziek in de lounge zachter werd gezet en alleen wij mochten er binnen. Hahaha. Hadden we een privé ruimte voor ons met een eigen dj. Heel toevallig kwamen de andere studenten in dezelfde club. En ja, ze hebben me overgehaald om toch mee te gaan stappen haha. En het was nog heel gezellig.

Die zondag stond voor de 2e keer Cape Point op de planning. In een van de eerste weken zijn we er namelijk ook geweest, maar toen was het weer zo slecht dat we bijna niks konden zien. Vandaag was er geen wolkje aan de lucht dus een perfecte dag om er nog eens heen te gaan. Wel erg warm! Maar daar ga ik niet over klagen, want ik hou van mooi weer haha. We gingen met zen 4e: Richelle, Carlo, Joerie en ik. We zijn heen gereden via de Chapmans peak route. Dit is een route langs de kust, echt heel mooi. Onderweg kwamen we zelfs nog apen tegen, echt heel leuk. En na een lange rit waren we dus een Cape Point. Wat een verschil met de vorige keer. We konden nu het uizicht zien haha. Zo mooi! We zijn naar boven gelopen naar de vuurtoren waar je een heel mooi uitzicht had. Ook zijn we naar een strandje gelopen wat ook weer een hele toch was met veel trappen. Maar dat was het waard. Zie de foto’s maar! We konden er helaas niet zwemmen omdat dat te gevaarlijk was. De zee was erg wild en er was een hele sterke onderstroom. Na Cape Point zijn we weer richting huis gereden, een tocht van 3u. Maar dat hebben we ervoor over:)

Dat was het weer voor deze week. We hebben nog wel echt hele leuke dingen op de planning staan. We hebben deze week namelijk de hostels geboekt voor ons ‘wijntourtje’. Dit is een deel van route 62. Het is aankomende maandag Pasen, dus we gaan lekker 4 dagen weg. Ook hebben we deze week een leuke reis gepland voor in de meivakantie. Ik ga samen met Richelle en Eva een reis van 7 dagen maken naar Lesotho. Schijnt echt heel mooi te zijn. Dus ben erg benieuwd en heb er erg veel zin in. Maar dat horen jullie tegen die tijd hoe dat was haha.

Voor nu een fijne avond en tot volgende week! Liefs Debbie

Owja en bedankt voor de reacties die jullie geven:) Erg leuk om te lezen!

1. Dorothe en Henri:
    14 april 2014
    hoi debbie
    fijn dat jullie het zo gezellig hebben samen, en nog steeds mooi weer hier is het koud dus een beetje jaloers.
    tot het volgend verslag
  2. Gertie hendriks:
    22 april 2014
    hoi,

Fijn dat het goed gaat met jullie allemaal. Een hele belevenis! Mooi dat we mee kunnen reizen op je reisverslag. Zo zijn we er allemaal een beetje bij!! Groetjes en nog heel veel plezier