Gezellig meidenweekendje in Hermanus

30 maart 2014 - Genadendal, Zuid-Afrika

Goeie avond weer! En nu op precies de zelfde tijd dan bij jullie. De klok is hier namelijk blijven staan en bij jullie een uur vooruit gezet. Dus tadaaa, geen tijdsverschil meer:P haha. Maar ik zal jullie weer eens over mijn week vertellen.

Zoals elke week hebben we ook deze week weer stage gelopen. Alleen op dinsdag had ik wel een heel rustig dagje. Ik heb op die dag namelijk 3 eigen patiënten. Een vrouw hoef ik niet meer te behandelen omdat haar motivatie zo laag was! Toen kwam ik bij de andere patiënt aan en die lag nog in bed en was te moe. Mijn 3de patiënt was ziek. In totaal hebben we die dag 10 patiënten, dus we waren die dag vroeg klaar. Dat kwam wel goed uit want onze supervisor wilde naar mijn knie kijken. Ik heb namelijk sinds 2 weken een grote bult op mijn litteken van mijn operatie 2,5 jaar geleden. Geen idee wat dat kan zijn, en helaas wist de supervisor het ook niet. We gaan het nu in de gaten houden en als het zo blijft wil ze me evt. doorsturen voor foto’s. Ik hoop dat het meevalt, want pff ben onderhand wel klaar met al die klachten van men knie. Maar goed Richelle en ik waren die dag wel sportief bezig geweest. We waren van Genadendal naar Greyton gelopen :) Het uitzicht blijft hier gewoon mooi, dus gaan we zeker vaker doen.

Een tijdje geleden is er een fotograaf bij ons geweest om foto’s te maken van onze stage. Karin zou daarbij een artikel schrijven en dat zou in het tijdschrift van school komen te staan. En woensdag was het zover. De sensor was uitgekomen en wij stonden erin!!:) Echt een super leuk stukje. Dit is de link van het tijdschrift: http://snsr.nl/sites/sensor/archief/magazine/2014/Sensor14.pdf (wij staan dacht ik op blz. 25). Ook was die dag de Cape Epic in de buurt van Greyton. De Cape Epic is een soort Tour de France maar dan in Zuid-Afrika en de mensen fietsen op een mountainbike. We zijn ‘s middags met een aantal man naar de finish gaan kijken. Was wel leuk om te zien. In Greyton was er nog van alles te doen die avond maar Richelle en ik hadden weer meiden avond met Carina en Vaitiare. We hadden lekker een salade gemaakt en ‘s avonds nog een spelletje gedaan.

Die donderdag waren er 2 mensen van school hier. We hebben samen een gesprek gehad bij Home Based Care en de organisatie was erg blij met ons. Altijd fijn om te horen! ’S middags moesten we met alle studenten bij elkaar komen in een luxe complex (met conference room, restaurant, hotel etc.). We moesten in groepjes aan elkaar presenteren over ons project. Daarna hebben we nog een diner gekregen. Owja en die middag kwam de Cape Epic langs ons huis. Was leuk om te zien. Alle kinderen van de crèche en de scholen stonden buiten om de fietsers aan te moedigen.

En vrijdag was het weer tijd voor weekend!!! Ofja we hebben ook aan school gewerkt…… in de ochtend haha. Dit weekend ging iedereen wat anders doen en ik bracht dit weekend gezellig door met Richelle, Carina en Vaitiare. Vrijdag avond zijn we lekker uit eten geweest in Greyton. Erg leuke avond met live muziek, serenades, zingen, vieze krieken en een tuktuk wagentje haha. Zie de foto’s. Zaterdag zijn we vertrokken naar Hermanus, gelukkig was het er nu wel mooi weer! We hadden een super leuk hostel met een barretje en een zwembad. Toch zijn we eerst naar het centrum gegaan en we hebben even lekker op het strand gelegen. Alhoewel lekker, heb liever gras als zand om op te liggen haha. Maar wel erg mooi! Die avond zijn we naar een cocktailbar gegaan. Lekkere cocktails en gratis shotjes van de ober. Er waren ook een aantal studenten van Grabouw. Na de cocktails zijn we naar hen gegaan en zijn we nog op stap gegaan in een klein discotheekje. Haha weer veel gelachen. In het hostel sliepen namelijk ook een groep jongens die een vrijgezellenfeest hadden (zij waren ook in dezelfde discotheek). Dusja dan weet je wel hoe dat gaat:p
Zondag zijn we gaan quad rijden:) We zijn de bergen in gegaan met uiteindelijk een mooi uitzichtpunt over Hermanus. We hebben dus weer een leuk weekendje gehad!

En ook weer een leuke week. De eerste 2 dagen was het weer wat minder met regen. Maar daarna hebben we weer lekker in een korte broek en hempje kunnen rondlopen.
Aankomende week zijn hier de schoolvakanties. Veel studenten hebben een week vrij. Wij hebben ervoor gekozen om de patiënten op maandag en dinsdag toch nog te behandelen en dan hebben we vanaf woensdag vrij. Lekker lang weekend dus. Het blijft hier gewoon erg leuk! Het lijkt misschien alsof we alleen vakantie vieren, maar we doen ook echt veel voor school/stage. Alhoewel we zeker niet te klagen hebben. Laten we maar zeggen, dat we ervan moeten genieten :)

Bedankt weer voor het lezen. Ik hoor dat het in Nederland ook lekker weer is, dus geniet ervan! En tot snel xxxx